10
Mar
07

Half my world away..

Det här kan vara det sorgligaste jag varit med om hittils. Som bara en mirakel kan rädda. Hög av mina dagdrömmar om bättre tider. Min hjärna bara spinner och mitt hjärta slår fortare. Som det alltid brukar göra när jag tänker på dig. Men mina händer är trötta och mitt hjärta värker. Halva min värld är borta. Mitt huvud snurrar och att hålla fast vid oss, ensam blir svårare för varje dag. Det här ensamheten har en omätbar djup. Halva världen är borta, inget land i sikte. halva mitt liv spenderat snart. Jag kanske druckit för mycket. Jag tänkte inte mig för. Jag ville inte tänka. För när jag gör det behöver det bara gå någon minut innan jag tänker på dig. Jag antar att det är allt som behövs för att knuffa mig ner denna spiral. Det här ensamheten är för överskattad, mina patetiska försök att nå ditt hjärta slogs ut av ett mycket mer glamurös tillvaro. Blind av det som väntade på oss vid horisonten seglade vi på och la inte märke till stormen som kom med stora steg. Det skakade om oss, slet ut träd från sina rötter. Vinden var så stark att jag knappt hörde migsjälv. Det slet isär oss och kastade oss på varsitt håll med ett hav mellan oss som inte går att simma över.

Dagens låt : Keane – Try Again


1 Response to “Half my world away..”


  1. 1 Linda
    16:40, lördag, mars 10, 2007 kl. 16:40

    Hej. För mig har det gått ungefär en månad, o mit hjärta värker på gränsen till det outhärdliga varje dag. Får några timmarssömn om natten, men jag vaknar i vargtimman o så är en ny helvetesdag på gång. Tiden läkr verkar va ett mantra alla upprepar…men hur lång tid är det undrar jag? Mitt liv,mitt hjärta mitt allt är krossat. Jag lever för att jag måste o varje andetag gör ont…men vad har man för val? Jag lider med dej, med mej, o för alla som har ett krossat liv Vi får kämpa på…kram!


Kommentera

