07
Mar
07

Tell me to be strong

Du missade allt det goda och insåg allt försent. När jag började titta noga så sprack bubblan. Och du började leverera ursäkt efter ursäkt. Du gav mig tid att skärpa mig. Medans det skulle varit jag som skulle gett dig ultimatum. Jag bad dig titta in i mitt hjärta, jag bjöd dig in till mig så du skulle veta hur jag känner för dig. Jag försökte säga det så högt och tydliget jag kunde. Men jag la inte märke till att du inte brydde dig om mig eller oss. Sanningen är att jag saknar dig, jag saknar dig så mycket. Jag saknat dig så länge jag kan minnas. Även när vi var tillsammans. För du var inte ens närvarande då. Ännu en varnings tecken. Du kommer då och då tillbaka för att spöka mitt tillvaro. Men jag inser nog att du är som en segelbåt som passerar mig utan att stanna. Jag sitter ensam på en öde ö, och du låter bil att upptäcka mig, eller rädda mig. Jag bjöd in dig och skrek så högt jag kunde så du kanske skulle rädda mig, att du skulle se hur jag mår. Men jag är trött nu och önskar att du aldrig hade släppt taget om oss från första början. Så jag kunde ta skydd i din famn nu och du kunde hela mitt brustna hjärta.

Cary Brothers – Honestly


0 Responses to “Tell me to be strong”



  1. Kommentera

Kommentera

