07
Mar
07

Pixel, pixel on the screen….

Äntligen fick man arslet ur vagn och installerade Digital boxen. Det tog sin lilla tid. Efter massa kabel dragningar och 411 uppdateringar av boxen och ännu fler omstart fick man äntligen bild. Det var ju skillnad. Det gör min plasma tv mer rättvis. Men wow va många meningslösa kanaler. Film kanalerna visar filmer från 6-7 år sen och många av de 49 kanalerna är typ 4 för barn och 6 kanaler som visar program man aldrig skulle titta om man inte sitter bakfull ngn morgon och vill bara stirra i det tomma. Jag kan inte säga att jag någonsin varit en TV människa. Jag tittar på det jag vill titta, mestadels film och sport när jag känner för det. Vill inte vara bunden till någon TV tablå. Tyvärr är sport program något man måste anpassa sig efter. Men filmer kan jag bestämma själv vad och när jag tittar.

Det har snart gått en månad sen jag pratade med min fd. Jag märker hur dagarna bara går och jag går upp och ner. Vissa dagar är det skönt då man har mycket att göra. Då tänker jag inte lika mycket. Men när det väl finns tid för migsjälv hamnar jag i samma spår. Tänker hur enkelt hon kom över det hela och det var för henne att klippa bort allt och inte ens försöka reparera skadan hon hade orsakat. Men det kanske varit slut för henne sedan länge. Men varför sitta och vänta? Hon kommer alltid på saker och ting försent. Hon påstod att hon ska vara själv och så. Men det tror jag knappast. Hon kunde inte ens hålla sig till en kille medans hon var i ett förhållande. Hur ska hon kunna göra det utan en enda? Men vem är jag att ha en åsikt om hur hon väljer att leva sitt liv nu. Jag hade inte ens någon talan medans vi var ett par. Jag antar att det funkar bättre för henne på det här sättet. Så fort förhållandet börjar bli tråkigt och alldagligt är det bara byta ut killen. Åter kommer spänningen, pirrande i magen och nya upptäckt. 

Jag var så dum då jag inte såg varnings tecknen. Som hennes brist på sexlust, irritablitet i hennes kontakt med mig. Jag kan tänka mig att hon varit otrogen mot mig flera gånger, men att jag fick veta det den här gången då det var så uppenbart. Hon kanske var mycket försiktigare förr men när tiden gick och hon blev bekväm av sig tycket hon att det var väl inte hela världen om jag fick reda på det. Vad var det värsta som kunde hända ? Att det tog slut ? So fucking what ! Hon tänker ju så jäkla högt om sigsjälv att det kanske var otänkbar att jag skulle lämna henne. Som hon brukade säga : ” Vem fan tror du att du är?” & ”Passar det inte så kan du bara dra!” Varnings tecken! Fan va blind man kan bli av kärlek.

Dagens låt : Inara Geaorge – Fools in love


0 Responses to “Pixel, pixel on the screen….”



  1. Kommentera

Kommentera

