06
Mar
07

Further from the truth…

Ännu en dag har kommit mot sitt slut. Jag har precis läst klart min bok. Så synd att jag precis som förra året, gör två av de saker jag gillar mest, läsa böcker och skriva när jag är ifrån henne. Det var rätt jobbigt att bli avbruten med meningslösa samtal. Jag fattar inte hur vissa människor börjar leva sitt liv efter klockan 10 på kvällen. Kanske beror på att de inte har något dagligt liv. Utan de sover bort mesta delen av dagen. Inte undra att när jag ringer de för att lunchmöte, ringer de upp mig runt 4 och äter middag runt 9-10. Men jag antar att alla lever sitt liv som de tänkt sig.

Jag tänkt en del på min flickvän, min före detta rättare sagt. Hur allt hon gör är så väl genomtänkt och uträknad. Medans jag är en känslosam person som tänker med hjärtat och handlar med hjärnan. Är även passionerad och dont give a fuck när mitt hjärta väl vill ngt, så är hon det exakt motsatta. Kanske därför vi blev attraherad av varandra. Motsasten attraherar. Medans jag tänker mer på de andra så tänker hon mest på sigsjälv. Allt hon gör, är för sin egen vinning. Att lämna mig var endast för henne egen skull. Hon ville inte slösa bort sin tid i en relation med en tråkig kille. Hon ville slösa bort den själv eller i flera andra realtion med mer spännande killar. Varför ? Ju det är henns tid, hennes liv.

Att vara ifrån mig är mest för att hon ska känna sigsjälv som en bättre människa och inte ha några skuld känslor efter allt skit hon gjort mot mig. Hon intalar sigsjälv att hon offrar sigsjälv för min skull. Så allt kommer tillbaka till henne. Hon kan inte göra ngt utan det skulle gynna henne till slut. Hon är så väl programmerad att känns nästan som att möta en robot. Det är därför så enkelt för henne att vara utan mig eller iallafall fylla tom rummet. Hon kan stänga av och slå på som det vore en switch. Ibland önskar jag att jag var en sån synsik robot människa. Men jag är den jag för jag väljer att leva ut mina känslor. Bra som dåliga. Inte vara rädd för att känna lycka eller smärta. För den ena kan inte existera utan den andra. Man vet inte vad lycka är om man aldrig varit olyckligt. Våran natur är olika. Än en gång bekräftar vår attraktion för varandra. Hon har den delen jag saknar och jag kanske besitter en kvalite som hon saknar.

Det är kul att hon börjat med ny hobby. Dessvärre kommer jag verkan uppmuntra henne eller ge den någon uppmärksamhet. Jag tror inte det komma hålla länge. Får hon inte uppmärksamhet för det hon gör tröttnar hon rätt snabbt. Hon är ju uppmärksamhets narkoman. Här kan hon inte visa sitt snygga yttre för att locka idioter på rad som i myspace, youtube och diverse andra siter. Här är innehållet lite viktigare. Som sagt hon skriver inte för min skull. Utan för sin egen skull. Det är jag 200% säker på! Även jag skriver här för min egen skull. Inte för att någon ska läsa, få uppmärksamhet eller tycka synd om mig. Jag älskar att skriva, har gjort sen jag var liten och det fungerar som terapi för mig.

Jag ska sluta med en anekdot. En skorpion möter en groda vid ena sidan av floden. Ber att få simma på grodans rygg till andra sidan av floden. Grodan är tveksam och förklarar att han är rädd att bli stucken under tiden han bar skorpionen. Men skorpionen förklarar att han skulle inte göra det. För det skulle resulterar att båda drunkade. Grodan tänker lite och går till slut med på det. Halvvägs genom floden sticker skorpionen grodan i ryggan. Medans de båda skjunker in i vattnet frågar grodan desperat, VARFÖR ? Skorpionen säger, ju för jag är skorpion, det är min natur.

Nattens låt : Guided by vioces – Hold on Hope


0 Responses to “Further from the truth…”



  1. Kommentera

Kommentera

