05
Mar
07

Its easier to fake

Normalt när man är bra på ngt eller om man sann i sina avsikt syns det klart och tydligt. Men sen finns det de som är bra på att fake:a emotioner, avsikter och annat. Hon så van att vara centrum för uppmärksamhet och att få uppmärksamhet allt mindre än den dagliga dosen betyder radikala åtgärder. De senaste i raden kom idag. Få se hur länge hon orkar hålla upp den charaden. Jag sitter och tänker, hon får uppmärksamhet mer än någon annan i hennes omgivning. Och mer för varje dag som går. Men hon blir bara mer beroende. Fortfarande är det inte nog. Hon har ersatt det uppmärksamhet hon fick av mig med massa plåster förhållande.

Men varför tar hon alltid det enkla vägen ut? Varför är det så svårt för henne att gå uppförsbacke. Det är bara när det går bra och det är enkelt hon vill vara med i leken. Hon har inte styrka nog att stå upp för sina misstag, lära sig och inte göra om utan bara lämnar det åt sitt öde. När det blir allvar och svårigehter visar sig börjar hon rulla bakåt. Det är som om hon är i mellan två uppförsbacke. Hon glider ner från den ena och när hon är halvvägs upp för den andra pallar hon inte ta sig över. Då släpper hon taget och låter sig falla bakåt. Yoyo effekt.

Det är synd för en människa som har potentiell att förbättra sig avsevärd om hon bara var beredd att bita ihop och ta sig igenom något från början till slut. Men kanske är hon den typen som bara låtsas. Hon ler fast hon är inte glad, håller om dig fast hon inte vill och säger jag älskar dig när hon egentligen bara vill visa sin uppskattning för den uppmärksamheten hon fått. Och har sex med vem som helst bara för att få bekräftelse att upmärksamheten varit sann. Hon är en faker! Och förr eller senare tröttnar hon på att låtsas. 

Hon har ju i stort sett inte förlorat något dyrbart. Man kan bara förlora något man haft eller någon som betytt mycket. Det är som de människor runt blackjack bord som tittar på medans andra spelar med riktiga pengar. Blir glada när spelaren vinner och ledsen när den förlorar. De har inte satsat något själva så de borde ju inte bry sig ett dugg oavsett. Men precis som läkarna för döende cancer patienter, gör vanliga människor allt i sin makt även om situationen är hopplös. Det är mänskligt att hoppas och kämpa. Hade våra för för förfädrar bara get upp så hade civilisationen dött ut för länge sen. Nu till slutsatsen, Det finns DOERS och FAKERS. De som gör och de som låtsas. Inte alltid enkelt att se skillnanden men när det kommer till kritan så hoppar FAKERS av och DOERS tar ett kliv fram.

Nu är jag för trött och ska sova. Funderar på skriva X antal post till och sen ska jag ta ner hela den här sidan. SÅ ge förslag på hur många till jag ska skriva!! Det är som terpi för mig men det gör mig bara deprimerad att läsa mina egna posts. Jag sitter och tänker var det verkligen jag som skrev den här ? Är det verkligen så illa ? Jag tänker inte sluta skriva för det. Jag kommer börja på ny sida, ny adress och ny tema. Temat är kärlek. Min nya kärlek. Har inte träffat henne ännu. Men har en känsla att det händer inom snar framtid.

Dagens låt : DIDO – White Flag


0 Responses to “Its easier to fake”



  1. Kommentera

Kommentera

