04
Mar
07

Candy for my baby

Imorgon ska jag på min andra intervju på Asus. Det kanske leder till något jobb och kanske inte. Jag tänker inte bygga upp jätte förväntningar. Jag ser inte ens fram emot det så mycket. Det jag däremot ser fram emot är att åka och köpa min bil. Jag var på väg att göra det samma tid förra året. Men med tanke på att vi skulle starta ett liv tillsammans kändes det fel att spendera pengar på det. Då handlade inte bara om mig. Det var oss, vi var två. Det var början av ett gemensamt liv. Då tänker man inte på sina egna behov. Man tänker på termer av två. Som kanske så småningom skulle bli tre. Nu är det bara jag igen. Jag får tänka på migsjälv. Det gjorde hon ändå under tiden det fanns ett vi. Jag är ganska säker på att hon fortfarande bara tänker på sigsjälv. Det var bara att kolla på sättet hon förehåll sig till mig i interaktion med andra, sättet hon presenterade mig för andra, sättet hon presenterade sigsjälv på olika nät siter. Man fick leta hårt och länge för att hitta någon bild på mig. Den som skulle vara mannen som skulle komma först i hennes liv efter hennes pappa. Hennes självbild och presentation på nätet var en bra representat på hur hon såg och upplevde sigsjälv. Som en fri fågel utan några förbindelser. Det blev hennes verklighet. Utanför ett litet umgänges krets var det nog inte några som visste eller ens kunde gissa att hon var i ett seriös förhållande. Att jag ens existerade i hennes liv. Och om du inte värnar om din relation eller tar din relation på allvar så kommer ingen annan att göra det i långa loppet. Jag önskar henne all det bästa samtidigt är det svårt för mig att inte finnas där för henne. Hon var det första, det sista och det högsta på min prioriterings lista. Det är stor förändring för min del. Inte så mycket för henne. Jag hade gjort det till min livs uppgift att göra henne lycklig. Jag kunde se oss bli gammal med varandra, se våra ännu ej födda barn när jag tittade i hennes ögon och kunde knappt vänta tills den dagen jag kunde hålla de i min famn. Det är ok att bli rädd, få kalla fötter. Det händer ju alla och mest killar. Men det verkar som det händer henne nästan hela tiden. För mig var det enkelt. Om man går in 100% och satsar allt så är det stor chans att man kommer ut som vinnare. Men förlorar man så gör man det stort, dock med heder i behåll. 

Dagens låt : Bryan Adams : Never Let Go


0 Responses to “Candy for my baby”



  1. Kommentera

Kommentera

