03
Mar
07

Might as well be strangers..

Tiden har runnit ut. Jag är tvungen att skicka iväg alla papper underskrivna för att stå ensam på lägenheten. Jag vet inte varför jag har inte skickat iväg de ännu. Vad är jag väntat på? Men nu är tiden ute. De måste vara hos NCC första veckan av Mars. Det är nu. Jag kan väl lika gärna göra ngt annat som bara skjutit upp. Ta bort allt av henne som jag hittar här som tandborste, kamm, bilder på oss och våra semstrar och allt annat som kan påminna mig om henne. Jag känner inte igen henne längre, jag kan inte en komma ihåg hennes kärleksfulla beröring. Hon som jag kommer ihåg och älskar finns bara i mina minnen. Jag tittar istället på vad som brukade vara hon som jag älskade. Den personen finns inte längre. Så vi är som främlingar för varandra. Främlingar som lever i två helt skilda världar. Som inte har något med varandra att göra. Jag vet inte vad den här människan tänker nu för tiden. Hon är ju en främling för mig. Jag vet inte vad som finns i hennes hjärta. Men det är enklare att vara ifrån henne. Det är som att leva i två olika tider. Jag fast i mina minnen från förr och hon långt fram i framtiden. Vi är så gott som främlingar nu. För allt jag visste om henne, den som jag trodde jag kände, kunde lita på, det stämmer inte med verklighet. Det var bara en fantasi som jag levde i.

Dagens låt : Keane : A Bad Dream


0 Responses to “Might as well be strangers..”



  1. Kommentera

Kommentera

