26
Feb
07

Day by day…

Helgen kom och gick. Min syster hade flytt till sin nya lägenhet. Vid första avlastning insåg att jag är utanför det som skulle bli vår framtida hem. Den som blir klar om 3 månader. Den som vi inte kommer flytta in till. Den som jag inte ens vill se längre. Varje gång jag kom dit med ny last, tittade jag upp på fönstret och balkongen, föreställde oss bo där och blev lite mer förvirrad och deprimerad. Jag tror att jag älskade henne förmycket, mer än det var bra för mig eller henne. Jag trodde det var okej att jag älskade henne mer än hon älska mig. Jag trodde att det räckte att jag var en bra pojkvän, att jag försökte stötta henne, försöka ge henne all som jag kan. Att överraska henne med presenter, även små och obetydliga. Att jag älskade henne och oss tillräckligt mycket för oss båda. Jag trodde jag var tillräckligt engagerad i förhållandet för oss både och jag trodde att jag hade hopp om vår framtid så det räckte fär oss både. Och att hon med tiden skulle hinna ikapp mig. Men Tydligen var skillnaden i känslor mycket större än vad jag befarad. Hennes känslor växte aldrig med tiden. Om det ens fanns några känslor så blev de mindre och mindre. Med tiden blev jag mindre spännande för henne och helt enkelt tråkigt. Tills en dag hon vaknade och insåg att det finns ingen spänning kvar i hennes liv. Det var ganska uträknad. Vi skulle troligen förlova oss , flytta in och eventuellt gifta oss för att sen skaffa familj. Det lät som det tråkigaste som kunde hända i hennes liv. Hon vill nog att hennes liv ska vara en enda stor fest från början till slut. Så fel det kan bli……

Dagens låt : Lifehouse – You and me


0 Responses to “Day by day…”



  1. Kommentera

Kommentera

