22
Feb
07

Warning signs

Det är ett vuxet värld, fullt med vuxna aspekter och ansvar. Och det kommer dagar då jag önskar jag var liten igen. Det jag hade räknat med visade sig falla ihop i sista sekunden. Hon gav mig sitt ord och hopp enda in i det sista. Och nu är jag trött på att höra mig själv prata om det. Blev hon trött på att höra sina tomma löften? Är det därför hon var så svag för yttre påverkan? Jag vill drömma bort den här delen av mitt liv men hur drömmer man om man inte kan somna ? Jag har länge undrat hur hon resonerar och tänker. Jag kommit på att hon inte gör det? Hon agerar först och ibland tänker efteråt. Det fått mig att konstant undra om hur hon känner för mig. Tycker hon att jag är fortfarande attraktiv? Älskar hon mig verkligen? Vill hon vara med mig fast jag är bara ordinär? Jag var så rädd av vad hon hade att säga om jag frågade.

Jag skulle vilja veta hur hon resonerade när hon bad mig att vi skulle starta om på nytt och lämna allt bakom oss. Och hur hon tänkte när hon bad om en ny chans. Jag som trodde att jag var någon speciell för henne men hon bevisade att jag tänkt fel. Jag trodde att hon hade ändrats men jag hamnade här igen till slut. Utan att ha en aning om hur jag ska ta mig tillbaka ut. Hela den här tiden trodde jag att vi var vänner. Men hon är så iskall och envis att det är svårt att tro hon kan ha några vänner för längre period. Ännu svårare att ha ett intmit förhållande för hon tröttnar på sin partner som ska vara hennes närmaste vän.

Dagens låt : Madonna – Power of goodbye


0 Responses to “Warning signs”



  1. Kommentera

Kommentera

