21
Feb
07

Used and abused..

Deja vu, det känns allt för bekant. Jag har varit här förr. Det känns som tiden stått still. Att jag gått ett varv runt och hamnat på samma plats. Det är en ekvation som alltid ger samma bittra resultat. Jag blivit behandlad som en trasig docka. Missahndlad och iväg kastad. Hennes sätt att behandla mig har fått mig att tappa all självförtoreonde.

När jag väl tänker på det så har det varit systematisk nedbrytning. Och allt beror väl på hennes osäkerhet. För att hon ska känna sig självsäker och tillräckligt har hon varit tvungen att trycka ned mig för att känna att hon var bättre än mig. Det där psykologiska övertaget är hennes överlevnads teknik. Hon måste känna att hon är så överlägset att inget skulle kunna skada henne.

Hela tiden har hon påstått att jag försökt trycka ned henne och få henne att känna sig värdelös. Men det är jag som stått ut med att bli behandlad som en utbyttbar och värdelös del av hennes liv. Hon kunde dra mig efter sig och sparka ned när hon kände för och jag bara stod och tagit emot.

Jag har länge undrat hur tjejer som blir fysisk misshandlad av sina pojkvänner eller make står ut och hela tiden finner sig kvar i situationen. Det verkade helt otroligt att de inte skulle säga ifrån och lämna deras män när de visste att det inte blir bättre. Men nu förstår jag. De kände sig lika värdelösa. Jag kanske inte blivit fysisk misshandald men det ungefär detsamma. Mitt psyke och självförtroende blivit så nedbrutet att jag känner mig helt värdelös. Precis som fysisk misshandlade människor. Men mina sår och skador syns inte utanpå.

Jag går och bär med mig sår som tar mycket längre tid att läka än ett par blåmärke. De syns inte på min kropp men skulle någon titta i min själ skulle de se hur varje handling satt djupa spår efter sig. Frågan är hur man behandlar dessa sår. Tiden läker alla sår sägs det men är det verkligen så ?

 Dagens låt : Nelly furtado – All good things (come to an end) 


0 Responses to “Used and abused..”



  1. Kommentera

Kommentera

