21
Feb
07

Later that same night…..

Är det dag eller fortfarande natt? Enligt klockan är det ännu ny dag. Är jag rädd för en ny dag eller är det något annat som lurar i magen? Käns som tårar men kan vara att jag är bara trött i ögonen. Mina fingrar vill knyta sig till näve men. Ska jag slå hål i luften, men vad är det jag ska träffa? En missriktad ilska, mest i desperation. Är det här priset av frihet? Kommer smärtan med denna frihet? Eller är det här vad man kallar fängelse utan murar? Det kommer ännu en dag som många förr, då världen kraschar runt mig. Jag skriver som en skadad hjälte och haltar som om jag hade brutit mina armar och ben. Jag skjuter bort allt och knuffar iväg ilskan. Jag böjer mig inför lusten att hämnas och brtyer ned mina dåliga tankar. Tills jag står ensam, stirrar på djävulen i migsjälv i ansiktet och ignorerar det han säger till mig. Det är en dag som denna då världen störtar samman. Är det här värd att räddas ? Eller kanske det finns inget kvar att räddas? Finns det något som skulle dämpa mitt fall ? Det är en dag som denna då himeln faller ner på de som tittar upp för svar. Är jag missnöjd med resultatet jag fått? Har jag krävt förmycket? Nu sitter jag här med ett hus av kortlek som fallit isär med minsta skakning. En vacker dag som denna då allt uppenbarar sig igen. Känns som världen ska sluta snurra. Finns det något kvar eller? Nej det finns inget mer att skriva. Det finns inget mer att göra än att kyssa motståndet och gratta till vinsten. Precis som i filmer så vinner de onda ibland. Men helt ärligt hade jag någonsin någon chans? Känns som jag alltid haft oddsen emot mig. Men man måste ju älska att chansa.

Sen nattens låt : Michael Stipe – In the sun


0 Responses to “Later that same night…..”



  1. Kommentera

Kommentera

