30
Nov
06

Free falling…

Nu har det gått en vecka sen jag till slut kom fram. Jag kunde inte hålla det inom migsjälv längre. Reaktionen kunde inte vara mer förutsägbar. Först neka, sen förlöjliga, sen vrida på allt och påstå att jag varit svekfull och kontroll freak. Hon behöver tydligen tänka nu på om hon vill ha mig. Jag förstår att det kan vara så att man blir lite osäker då och då men det här börjar bli löjligt. Det som är mest märkligt att jag blir alltid rädd om jag gjort något dumt som kan resultera att jag kan förlora något eller någon som jag tycker om.

Tydligen är jag inte någon hon håller vid så mycket. För tanken att förlora mig skrämmer inte henne ett dugg. Hon är helt oberörd över tanken att hon skulle kanske förlora mig med sitt beteende och inte ångerfull ens. Nu är det fortfarande jag som ska sitta och vänta för att hennes majistet ska fatta ett beslut och se om jag är värd att behålla eller kasta. Hur blev jag den som gjort fel och ska dömmas?

Men jag märker hur likgiltig jag börjar känna mig inför den här förhållandet. Varför ska jag bry mig, vara ledsen och rädd för att förlora henne? Hon bryr sig inte ett dugg. Jag varnade henne länge sen att hennes beteende inte var acceptabel och att jag bröjade få nog. Hon vart inte rädd, hon sa kort och gott, ” This is it, take it or leave it!” till mig. Hon sätter upp ultimatum att hon vill inte ha några krav på dig och varnar mig i förväg.

Jag antar att när man sitter i en sån position att man kan bara stänga av känslorna och välja ny partner som står på rad och väntar blir man inte så ledsen över att förlora en. Finns en ny runt hörnet……

Dagen låt :  Keane – We might as well be strangers


0 Responses to “Free falling…”



  1. Kommentera

Kommentera

