30
Okt
06

Sudden death

Jag har legat vaken för andra dagen i rad. Det märks att jag är mycket bekymmrad. Jag hade precis fått ordning på min sömn efter flertal år. Jag kunde sova kontinuerligt och längre än 5-6 timmar. Jag var glatt överraskad men säg den glädje som varar länge. Det är dags att fatta några viktiga beslut och agera utefter. Det känns inte bra och jag vill inte tro att det har gått så långt. Men kanske jag blundat allt för länge.

Jag vet inte hur man kan leva utan självdistans. Hur kan man kritisera det ena och andra för att vara oärligt och svekfull när man själv är det. Hur pratar man om de känslor som man har men aldrig tar upp? Hur kan man avslöja lögn utan att avslöja att man själv haft något flexibel moral. Varför döljer hon det för mig och varför är hon så rädd ifall jag får veta det? Jag trodde att vi kunde prata om allt med varandra. För första gången i mitt liv har jag absolut inget att dölja för henne och hon vet allt jag säger och gör. Det är ju så det ska vara. Men vad gör jag nu när jag märker att hon håller mig i mörkret ? Och varför gör hon det?

Dagens låt: Kutless – All the words


0 Responses to “Sudden death”



  1. Kommentera

Kommentera

