05
Apr
06

The beauty and the beast

Jag har funderat på sista tiden på mitt sätt att kommunicerar med andra. Det verkar som jag ibland låter andra på ett något sätt ta över konversationen och på så sätt får jag inte ut det som jag vill ha sagt. Jag har blivit ganska mycket bättre på att säga vad jag tycker och känner men fortfarande är det motparten som styr konversationen ibland. Är jag för diplomatisk och snäll? Jag vill ju inte såra andra för ibland känns det som jag håller tillbaka och inte säger fullt ut vad jag har på hjärtat. Det straffar sig ändå i längden har jag fötstått. Och skadan är dubbelt så stor än vad skulle ha varit om jag hade tagit konflikten från första början. Konflikten kommer iallafall senare men då har jag även der där underliggande aggen från första mötet då jag höll tillbaka och inte sa något. Det är svårt att vara både en bra lyssnare och samtidigt få ut det man har att säga. Det är en som att balansera på en jätte smal lina. De som lyckas bäst med sånt är politiker som vinner debatter. De kanske inte sitter inne med det bästa politiken eller lösningen men på något sätt lyckas de framhäva sina åsikter och få med sig en hel del sympatier. Dagens låt : Cary Brothers – Honestly.


0 Responses to “The beauty and the beast”



  1. Kommentera

Kommentera

