27
Mar
06

I pray you learn to trust

Jag har varit lat och inte skrivit på ett tag. Jag har lite skuldkänslor men normalt brukar jag ha lite mer tid över till annat och då är det mycket lättare att låta tankarna vandra och hitta tid att skriva ned mina tankar. Jag har helt enkelt inte kunnat vara tillräckligt kreativ. Jag har dessutom mått lite bättre och då blir jag automatisk mindre kreativ. Det är en förbannelse utan like. Men det har inte bara varit bra. Jag har varit upp och ner som alla människor. Jag tvivlar på migsjälv och saker som jag hör. Jag vill tro och jag vill tänka bra tankar men precis när jag börjar bli bekväm händer något eller hör jag något som får mig att blir pessimistisk och börja tänka negativt. Hur kan man lita på en människa? Vissa har jättesvårt att göra det. Det är i deras natur att vara skeptisk och försöka skydda sig själv. Jag tycks dra till mig sådana människor. När jag sitter och tänker känner jag flera människor i min omgivning som är så. Själv är jag inte så. Jag vill tro det bästa om människor från början. Jag vill tro att alla människor är goda innerst inne. Tills motsatsen bevisad. Det är bara så jag är och jag vill inte ändra på det. Det är så jag är uppväxt. Jag har haft ett tryggt och kärleksfull uppväxt och jag har haft människor runt omkring mig enda sen barnsben som jag kunnat lita på och naturligtvis har jag tagit till mig det till vuxenlivet. Hade jag blivit bränd tillräckligt många gånger av några nära mig skulle jag också bli skeptisk i vuxenlivet. Och jag känner att efter senaste tidens händelse i mitt liv att jag är också lite skeptisk och reserverad mot vissa personer. Jag är rädd för att bli bränd. Det gäller framför allt de som gjort mig illa. De som jag litade på och lämnade migsjälv helt oskyddad i deras händer. Jag hoppas dock att det inte blir något permanent och att jag blir en skeptisk person. Jag tycker att det är skitjobbigt att leva så. Hela tiden misstro och ängslig för vad som kan hända och leva med taggarna utåt. För jag kanske skrämmer bort människor som skulle ha en betydande roll i mitt liv. Nu känns det som jag skrivit av mig för ikväll. Hoppas jag kan fortsätta i samma stil hela veckan trots arbetsbördan. Dagens låt : U2 Feat Mary j Blige – ONE ..


0 Responses to “I pray you learn to trust”



  1. Kommentera

Kommentera

