22
Mar
06

Few years overdue

Det har varit häktisk och förvirrande dagar efter hemkomsten. Man måste helst enkelt komma ifatt en hel del och samtidigt själv komma upp till normal dygnsrytm. Det har varit nyår och mycket tid med familjen. Men samtidigt har det fört med sig massa minnen från samma tid förra året. Då vart det också slut mellan oss och jag känner att historien har upprepat sig. Jag tog mig igenom det med nöd och näppe för att falla för henne igen cirka 6 månader senare. Och nu är jag där igen. Kommer historien upprepa sig? Ifall chansen visar sig ska jag ta och satsa på oss igen? Kommer jag kunna acceptera allt som har hänt och lämna det bakom mig? Alla dessa frågor. Jag antar det är därför jag engagerad mig så mycket i min kusins problem och pratat så mycket med henne. För jag vill inte svara på mina egna frågor. Men det har fört med sig en positiv grej. Jag och M*** har aldrig haft ngn djupare kontakt än bara det vanliga hej / hejdå som man har med många släktingar. Vårt mentala våglängd och status klickar just nu så vi har lyckats ha ett par långa pratstund och medans jag försöker hjälpa henne med hennes problem märker jag hur många av frågorna hon ställer är samma frågor jag ställer till migsjälv. Det gäller att vara ärlig och säga precis som jag tycker och sen även göra som jag säger i mitt eget fall. Svårare än väntad lär det vara. Dagens låt : Cary Brothers – Honestly


0 Responses to “Few years overdue”



  1. Kommentera

Kommentera

