19
Mar
06

Ignorance is bliss

Nu är jag äntligen hemma igen. Frågan är för hur länge. Resan gick som väntad med några få otrevliga och många trevliga överraskningar men inget större än vanligt. Sista natten var lite speciell. Jag visste att min ex skulle vara och uppträda i en stad i närheten. Och hon hade sagt i en email att hon skule bli glad om jag kunde närvara. Dessvärre var jag i en annan stad just den dagen. För det andra hade jag ingen aning om när hon skulle uppträda. Jag var ju trots allt gäst hos några och det kändes fel att bara sticka därifrån och be min vän köra mig i 1,5 timme dit. Jag fick lite dålig samvete av att inte kunna vara där för henne och tills slut fattde även min vän och hennes kompis som vi var hos. Jag försökte få kontakt med min ex och säga att vi var på väg men att hon skulle hjälpa oss lite. Men tiden gick och jag fick ingen svar. Hon kanske tyckte att det var för lite och för sent. Hur som helst sket hon i att svara och först efter 2 timmar sa hon att hon hade inte sin mobil med sig. Kanske kände hon att hon sig lite mer avslappnad av att jag inte kom. Utan mig kanske hon känner sig mindre hämmad att prata med den ena sångaren och dansa med den andra. Vad vet jag? jag kände mig dock ganska dum att övertala 2 personer att åka med mig halvvägs dit utan att de ens fick chans att byta kläder eller göra sig redo. Det känns bra att veta att det gick iallafall bra för henne och att hon hade roligt. NU är jag helt slutkörd. Dagens låt : Craig David – Walking away. 


0 Responses to “Ignorance is bliss”



  1. Kommentera

Kommentera

