04
Mar
06

Love will save us all !

Idag var det ingen bra dag för att vara ute på vägarna. Överallt såg man bilar köra av vägen eller krocka. Men det var inget emot vad jag skulle komma att uppleva senare på eftermiddag. Precis innan klockan 4 blev jag ögonvittne till ett av de största masskrock på E4. Det gick så fort att man hann inte ens tänka. Bilar hopade sig och belv demolerade. Vissa snurrade och blev påkörda från sidan. Andra körde i vägren och voltade i dyket. När snöröken hade lagt sig stannade allt. Då började allt bli verklig. Ambulans, brandkår och polisbilar började komma från alla håll. Det kom även en ambulans helikopter och landade mitt på E4. Jag gick ut ur bilen och tittade på människor som sprang runt hysterisk. Vissa satt fast i sina bilar andra var utanför och blödde från glas skär de hade fått. Det var jobbigt att se samtidigt som man glad att man klarade sig. Men man kunde inte undgå att se lidandet. Man kunde inte ens åka därifrån. Efter dryga timmen öppnades vägren för oss att åka förbi. Jag fick se hela livet flasha förbi ögonen och chocken kom nästan en hel timme efter att man tagit sig förbi allt. Som tur är fick jag läsa senare att ingen har blivit allvarligt skadad. Svårt att tro när det handlade om 30-40 bilar som var inblandad och vissa bilar var så demolerade att de inte gick att känna igen. Dagens låt : Guided by the Vioces: Hold on hope.


0 Responses to “Love will save us all !”



  1. Kommentera

Kommentera

